Morgó Giorgio

Mindennapi morgolódásaim

Friss topikok

  • Giorgio: @BuckHoward: Gratulálok a kiváló hozzászólásodhoz. (2010.09.08. 06:02) Kérdések a Fidesz szavazókhoz
  • semmicico: Túrom a netet, de kb. tied az egyetlen cikk ebben a témában. Ez azt jelenti, hogy ezt mindenki nor... (2010.07.01. 11:45) A köztisztviselők napja
  • Giorgio: @KM: Épp ezért semmi értelme... Egy szóval nem mondtam hogy ilyen helyzetben nem kellene korlátozn... (2009.01.11. 17:15) Kérdések a szmogriadóról
  • zita: Kedves G! Olyan jól hangzik! De: 1. ha tényleg élelmiszer- ruha- és egyéb utalványokat adnál pén... (2008.03.07. 10:50) Reformot! Most!
  • Csodaváró: A POSTA leginkább a dolgozóit lopja meg, hiszen szinte minimálbérért dolgoznak napi 10-12 órát a f... (2008.02.19. 23:06) Mit csinál a posta?

HTML

Gyorshajtásért 300.000? Normálisak vagytok?

2008.01.08. 23:39 | Giorgio | 210 komment

Nem tudom ennek mi értelme volt... Kedvenc kormányunk újraszabályozta a közúti bírságokat. A teljes rendelet elérhető itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700410.KOR

Nézzük csak mi lett ebből: gyorshajtás 300.000 Ft-ig terjedően büntethető, tilosban parkolás 30.000... Miért? Ha már a gyorshajtás 300.000, miért nem 300.000 aki a körúton akadályozza a forgalmat a kirakott elakadásjelzőjével a szélső sávban. Az nem balesetveszélyes? Nem húz fel egy csomó embert, akik utána sietnek, esetleg jobban nyomják mint kellene?

Miért nem 300.000 aki a rokkant helyre jogosulatlanul beáll? Miért nem 300.000 aki a bevásárlóközpontoknál a bejárat elé áll, mikor üres a parkoló másik (távolabbi) fele? A parasztságot kellene büntetni, nem azt ha valaki siet...

Máshonnan megközelítve: miért kell üres autópályán 130-cal tötyögni? Miért van minden főút tele 60-as, 70-es táblákkal, az autópályák meg 100-assal? Ja, így többet lehet majd beszedni... Értem én... Basztassuk a népet, de a parasztokat a nagy merciben ne...

Miért nem lehet pl egy olyan rendszert bevezetni, ahol vannak alap - emberi léptékű, nem félévnyi minimálbérnek megfelelő - büntetési tételek, melyek ha az ember újra megszegi az adott szabályt, akkor mindig duplázódnak, persze 2-3-5 év elévülési idővel számolva mondjuk. Tehát ha valaki egyszer parkol tilosban akkor az 30.000, ha megismétli mégegyszer két éven belül akkor 60.000, harmadszorra 120.000... És lehetne folytani... Minden parasztnál el lehetne érni a fájdalomküszöböt, viszont az egyszeri hibát nem súlytaná indokolatlanul.

Meg mondjuk jó lenne ha a rendőrségnek a traffipaxon kívül más feladata is lenne...

Címkék: rendőrség idióta szabályok gyorshajtás 300000

A bejegyzés trackback címe:

https://morgogiorgio.blog.hu/api/trackback/id/tr86290232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

méltányosság? 2008.01.09. 09:57:29

egyébként pedig nem új rendeletet kéne alkotni, hanem a régit betartatni. Arról nem is beszélve, hogy ebben az országban a rendőr alulfizetett, ebből is következően felhígult az állomány, és a napi megélhetési gondok mellett arra figyel, hogy levezesse a frusztrált feszültségét. Na ezen kéne változtatni, nem pedig kihsaználni a helyzetet pl. tömegoszlatásnál, vagy olyan bírságot megállapítani, ami a korrupciót fogja erősíteni. Eddig lehet, hogy valaki nemet mondott 5-10e Ft-ra, de ha az induló ár felmegy 20-50-re, akkor elgondolkodik a rendőr, hogy most bírságol, vagy befizeti a villanyszámlát. merthogy sokaknál ez az alapvető dilemma...

megyakocsi 2008.01.09. 09:59:18

méltányosság: én is voltam hasonló helyzetben, 10 perc alatt tettem meg a máskor 40 perces utat. Igen, összegyűlt volna a 1.5 milla azon a pár kilométeren. De azért azt Te is belátod, hogy ez még 1% sincs (sőt, még 0.0000001%-a sem a gyorshajtásoknak). Viszont azt érdemes tudni, hogy a gyorshajtóknak mindig van magyarázata a gyorshajtásra. És sosem az, hogy drága az ideje, nem ér rá tötymörögni. Ha annyi nő szülne évente, ahányan ilyesmire hivatkoznak az előadó előtt, akkor már a marson is magyarok élnének, másként nem férnénk el a bolygón :)

Ne félj! 2008.01.09. 09:59:31

A finneknél a szabálysértést a jövedelem adott %-ban állapítja meg az adóhatóság és kiméletlenül behajtják.
Ugyan azon szabályszegésért fizet het az egyik 100 eurot, másik 1000 eurot.

Több mint harminc éve vezetek, itt nálunk mindig a surmó parasztok voltak az utak urai, a rendőrök korrupt disznók régen is ma is. A surmó paraszt pedig az aki mindig talál elfogadható érvet arra hogy neki miért szabad szabályt szegni. Erősebb a kocsija, netán szőkébb a nője....stb.
A legbunkóbb érv a "sietek",.

méltányosság? 2008.01.09. 10:00:54

megyakocsi!

akkor 20 év múlva annyi adófizető lenne, hogy megszűnne a nyugdíjkassza gondja...:-)))

Ace 2008.01.09. 10:02:13

A verda elkobzása nem pártállami. Nem öncélú, hanem büntetés. Röhögni fogsz, de az USA-ban is csinálják.

smartdrive 2008.01.09. 10:03:30

"A parasztságot kellene büntetni, nem azt ha valaki siet... "

akkor máris fizetheted a három kilót. siessél a saját magánautópályádon, ahol nincs más autó

kretén

avus 2008.01.09. 10:03:36

0xFFFF: lehet, igazából nem vagyok otthon abban, hogy demokráciában milyen módszerekkel lehet fájó veszteséget okozni a gazdagabbjának is, mindenesetre azon lennék, hogy kifundáljam, ha olyan helyen ülnék.

Mondjuk elővenném az "ottfelejtett 20-as táblák" felelőseit is, őket is hasonló érvágással büntetve, akkor azt hiszem megszüntethető lenne ez a probléma is.

axioma 2008.01.09. 10:04:16

Valóban. Ne "szállítson árút" duplán parkolással. De "Valaki siet..."?! Indulj időben. Ennyi. Késésben vagy? Telefonálj, szervezd át. De igenis ne veszélyeztesd se mások, sem pedig a saját életed az eszetlen száguldozással. Mindenkiért felelősséggel tartozol.

Skandináv példa: gyorshajtásnál megkérdezik mennyi a havi nettó bevételed, a büntetés annak pontosan a fele. Ha hamisat állítász (utána jól átnézenek rajtad), na AZÉRT már bíróság elé kerülsz. Egykor 3 hónapos börtön-várólista volt, mert kérésre le is lehetett ülni (1-2 hét) a büntit. Persze ott megbüntet a rendőr akkor is ha zebrától 5m-en belül sárgán villogsz.

Rendőr-korrupció ide vagy oda, egy olyan országban élünk ahol a tömegben dudálunk, villamossínen előzünk, vagy ami mégjobb: kerékpározunk, záróvonalakon kanyarodunk, fordulunk, elsőbbséget akkor sem adunk ha kötelező, és autókat törünk fel egy mozgássérült igazolványért...

A mozgássérült helyekre pedig igenis nagy szükség van! Ha egy bevásárlóközpontban egy nap, az 5 felfestett helyre (vs. kb. 1000, picit messzebb felfestett 'hagyományos' parkoló) csak 1 valódi mozgássérült parkol, akkor már szükség van rá.

U.I.: A Nagykörúton (vagy akárhol), lámpától-lámpáig egykerekezésért vagy zajongásért pl. minimum motor-elkobzást, de inkább helyszíni pöcs-csonkítást szorgalmaznék... akit érint.

élménybeszámolók az anyagcseréről 2008.01.09. 10:05:43

Az előbb kimentem szarni. Már nagyon feszítette a hasamat a szar, éreztem hogy egy nagy, iszonyatosan büdös szar fog kijönni. Ráültem a vécédeszkára és elkezdődött a szenvedés. Nagyon nehezen nyomtam ki a szart, de sikerült! Nagyon jót szartam!

M a r c e l 2008.01.09. 10:08:55

Méltányosság? El lehet képzelni, de azt is el lehet képzelni, hogy a gyerekét mentő gyorshajtó apuka halálos balesetet okoz. Megéri? Reménykedjünk, hogy mégse?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 10:12:37

rendben van, nyakazzák le, aki másokat veszélyeztet. de ha egyszer engem büntetnének meg, mert mondjuk 60-nal megyek nyílegyenes, üres főúton, egy "kint felejtett" 30-as tábla miatt, akkor neki fogok menni a buzeráns fakabátoknak. na azért majd büntethetnek.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 10:14:15

ez a skandináv példa tetszik! na de itthon, a milliónyi minimálbérre bejelentett fél-bűnöző büdös vidéki vállalkozó országában ez nem működne :(

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 10:17:20

én amúgy személy szerint műholddal követnék MINDEN autót, és minden kihágást keményen büntetnék. aki képtelen betartani a szabályokat, az alkalmatlan a közlekedésre, járjon busszal, vagy amivel akar. de csak ha előbb eltüntetnek minden "kint felejtett" sebességkorlátozó táblát és hasonló trükköket. meg majd ha emberhez méltó utakat építenek.

vent 2008.01.09. 10:17:28

Szerintem meg ha a büntetések emelésének az a célja, hogy csökkentsék a baleseteket, akkor inkább több, jobb minőségű utat kéne építeni. Autópályán kevesebb a baleset, pedig gyorsabban mennek. Azért, mert az biztonságosabb. Sztem ha valami csoda folytán holnaptol az egész országot hipp-hopp autópályák hálóznák be, rögtön látványosan jobbra fordulnának a baleseti statisztikák.

Csenge88 2008.01.09. 10:19:32

Az a baj, hogy a KRESZ-szabályok egy része értelmetlen, és a táblák, útjelek is sokszor értelmetlenül vannak kitéve. Most ezeket az értelmetlen szabályokat még súlyos bírságokkal is kikényszerítik, ez aztán a csúcs... Mindenesetre, ez jellemző a mai Magyarországra...

0xFFFF 2008.01.09. 10:21:11

bukowszky ! A fél-bünöző vállalkozók paradicsoma budapest. Itt vidéken is van, de budapesten gyűlnek össze. Talán azért menekültem vidékre a szülővárosomból, mert sok hozzád hasonló vidéki paraszt felköltözött oda és élhetetlenné tette.

megyakocsi 2008.01.09. 10:21:22

Bukowszky: skandinávoknál is volt aki megpróbált a bíróság szemébe röhögni, hogy ő csak ennyit vagy annyit keres. A bíróság nem is tehet mást, elfogadja, és annak tükrében szabja ki a büntetést, ilyen téren nem mérlegelhet. Viszont! Arra van az adóhatóság, hogy a fuxos-bmws minimálbérest utána felkeresse másnap reggel, és az illetőnek egy tételes adóellenőrzés miatt úgysem lesz sok ideje gyorshajtani a következő pár hétben...

méltányosság? 2008.01.09. 10:23:11

nem okoz halálos balesetet, mert siet, de nem hülye. és amikor a mentő nem ér oda időben, akkor sietni kell. üldögéltem éjszaka a szülészet előtt, jött a mentő, valahonnan gyöngyös mellől 2,5 órát hoztak egy 8 hónapos terhes anyukát. a végén csak az anyuka maradt meg, a férj pedig mellettem sírt, hogy ez már a második gyerek, aki így megy el, és mindig sokat kellett várni, és nehezn értek be a kórházba.
éppen azért van helye a méltányosságnak, mert az ilyen esetek számossága minimális, tehát szabályokkal, rendszerben nem lehet lekezelni.
erről szóla folyamatszabályozás: ami gyakori, arra felállíthatók szabályok, ami nem, arra nehezn vagy sehogy. tehát kell egy gumiszabály ami kimondja, hogy egyedi esetekben el lehet térni. Más kérdés, hogy ezeket az eseteket kiemelkedően dokumentálni kellene, és időszakosan 3. fél által felülvizsgálni a helyességét. és akkor minimalizálni lehet a visszaélést.

Grabowski 2008.01.09. 10:25:59

Én az autó értékéhez viszonyítanám a büntetést.

megyakocsi 2008.01.09. 10:26:22

"tehát kell egy gumiszabály"

ezt mond egy jogásznak évekig fogja mesélni, hogy egy jogállamban miért gáz a gumiszabály. A fő oka egyébként az, hogy maximum 1%-ban fog olyanokra vonatkozni, akikre kellene, a maradék 99% csak kihasználni fogja... Magyarországon a jogászok már most is azt mondják, hogy túl sok a gumiszabály, és ez okoz problémákat egy csomó területen. Szerintem egy demokráciában nincs nagyobb katasztrófa a gumiszabályoknál, mert sosem a jogos eseteket, mindig az ügyeskedőket támogatja inkább...

ferenckovacs · http://www.ferenckovacs.com 2008.01.09. 10:36:31

Grabo megnéznélek egy mixer kocsi tetején amint tilosban parkolsánál lefülelnek a XI. kerületben metróépítésre várva :D

galicius 2008.01.09. 10:46:13

Kedveseim!Ez az egész nem arról szól,hogy majd,ha kapsz egy 300k-s büntetést,majd megjavulsz és hússzal,harminccal,negyvennel,.....500-al mész,ahol megengedik,hanem ,hogy-sajnos megint- az állam minél jobban megkopasszon.Mi meg vagyunk olyan hülyék,hogy hagyjuk magunkat.A napokban mesélték,hogy az európai átlaghoz képest nálunk a fele a balesetek halálosabbik része,akkor miért is lesznek ilyen büntik?Olcsóbb kitenni a sebesség korlátozó táblát az útépítés helyett,olcsóbb kiépíteni kamerarendszereket,minthogy az autópályákon csináljanak még 1-1- sávot(vagy kettőt-kettőt).Szóval ebben a történetben is jól le vagyunk szarva.(már elnézést)

Balage 2008.01.09. 10:46:58

Elég lett volna ha ide OxFFF és megyakocsi ír és a többi meg olvassa!!
De ez a baj az utakon is mindenki okos,mindenki tud vezetni,mindenki jogának érzi,hogy jogosítvány kell,hogy legyen,ha már egy kocsit meg tud venni!!Ez nem gond??Ki ismer olyat akinek azért nem lett jogsija mert elbukott?Itt mindenki vezet!!De hogy?És mindenki jön a jogaival.Ha még pláne köze nincs a szabályokhoz és még hibázik is,mindig a kiskapuk,mindig a másik!De gáz!Szánalmas ország.Szar egy szabály,de ha belegondolunk kell ez vagy más vagy valami.Azért lássuk be közülünk is,meg mé sok autóvezető közül sokan ennek a hatására jobban fognak figyelni,és ha még a KRESZ-szel nincs is tisztában a magyar vezetők 80%-a,ezekre(gyorshajtás,megállhatok-e,autópálya,stb.)joban fog figyelni.

Bloodeye 2008.01.09. 10:51:34

Vezetett már valaki Rómában, Athénban, Párizsban???
Magyar virtus?? Kispisták vagyunk hozzájuk képest. A sávok, lámpák és táblák csak dísznek vannak kirakva, le se szarja őket senki ...még is élnek és virulnak.

Nálunk pedig már lassan azt is ki fogják táblázni, hogy finghatok-e egyet a kanyar előtt vagy sem.
Minek csinálnak egyáltálán ilyen "gyors " autókat, a kurvaanyjukat, vissza a trabikkal, meg a zsigákkal. Akkor még 60 volt , most, hogy 8 lágzsák robbban az arcomba 50 meg 40 meg 30... lassan eljutunk oda, hogy csak tolatva szabad haladni.
Ja, az autópályákat fel kell bontani és beültetni muskátlival. Túl veszélyes! 130 száguldani?! Jézusom, brutális!!
Sőt a szót magát is törölni kell! AUTÓPÁLYA?! Micsoda hülyeség, hogy egy kifejezetten a gépkocsik számára készített, településeket elkerülő úton, egy AUTÓ annyival haladjon amennyivel szeretne...több millió muslinca, káposzta lepke és cserebogár halálát okozva ezzel.


NEm bírság kell ide, a gyorshajtók motorját statáriális jelleggel a helyszínen ki kell szerelni!!! Ha jelenleg megengedett sebességkorlátokat még tolva is túllépi...le kell vágni a jobb lábát, oszt futkosson ha tud!

gordu 2008.01.09. 10:53:12

jajmá, az eddigi bírságokat kellett volna néha tényleg kiróni, pár tahóra, ilyen egyszerű.
ugyan, ki bírságolt meg kit eddig?
mit nem szabad csinálni az utakon?
ugyan mi van megtiltva?
hol a picsába eddig voltak a rendőrök?

azzal, hogy megnövelték a bírság mértékét, még kevesebben lesznek megbírságolva (korrupció), és még kevesebben fizetik meg, mert irreálisan magas.
tökéletesen ellentétes hatása lesz a "szándékkal".

és kész is, így kell jó magyar szokás szerint legfölülről, a legnagyobb idótáktól származó tökéletesen dilettáns döntést szépen, büszkén előadni.
tökéletes Hofi-vicc.

Smellcheck · http://www.mesterabc.hu 2008.01.09. 10:56:37

Balage,

értelmes ember nem vitatja, hogy a közlekedési morállal kezdeni kell vmit - bocs a többiektől :) Szigorításra szükség van, rengeteg az állat az utakon. Fentebb már leírtam, hogy én az egyik fő problémát ott látom, hogy a magánkézbe adjuk a bírságolást, ergo érdekeltté teszünk bizonyos cégeket abban, hogy büntessenek. A rendőrséget kellene inkább ellátni megfelelő eszközökkel, állományt fejleszteni, etc.

Én szóltam: néhány év (hónap?), és itt az új Centrum.

Ja, és ha az vagy, akinek gondollak, akkor hajrá T!

Balage 2008.01.09. 11:06:10

Smellcheck,ebben igazad van,de alapvetően a magyarnak mindennel baja,van,veztni akar,kocsit akar.Vezetni nem tud,a szabályokat nem ismeri hozzá.Én sem örülök,hogy több tízezret be kell fizetnem ha hibázok.Mert szoktam gyorsabban menni,10 éve vezetek,de csak mások tudtak nekem jönni.Minden nap vezetek!!!És minden nap látom,mennyire nem tudnak vezetni az emberek és a KRESZ meg valami szabály ami nem rá vonatkozik,mert ugye neki meg megvette apuka,akárki a jogsit.Naponta kell figyelnem a közlekedés többi részvevőjére,hogy össze ne törjön a marhája.Nem tartok be minden szabályt,de mindig úgy vezetek,hogy mások ne veszélyeztessek,tartsak fel,ne is zavarjak.Jé így is lehet??Ja és mellette,hogy néha rávillantok a ködlámpahuszárokra,stb,még udvaris vagyok,bizony,és ez is megy.Beengedem aki jelez,a zebránál megállok.Tudom,hogy nekem is gáz lesz ez,de megértem,mert a sok fasz meg másból nem ért.Én majd lelassult,oszt ennyi:)Uff.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 11:10:03

oxffff mér nem mondod egyből, hogy "büdös tirpák"? biztos nagyon jól érzed magad vidéken, ha így, reflexből büdösparasztozol!

Balage 2008.01.09. 11:15:20

Bocs az elírásokért,gyorsan írtam.
Bukowszky te elég korlátolt vagy,sajnos ilyen is van.

csóka 2008.01.09. 11:18:44

300 ropit csak nagyon durva túllépésért kell fizetni. Egy alap gyorshajtás (pl városban 50 helyett 65) továbbra is "csak" 30 ropi.

Mike36 2008.01.09. 11:26:44

Mityunak nincs kocsija, életében nem vezetett, csak a pofáját jártatja - ez a meglátásom

másrészt képzeld el, jó kis magyar viszonyokban, amikor eladod a kocsidat májusban, és jön a csekk, hogy fizess, mert az új tulaj állatkodott. és ugyan te papírokkal fogod igazolni, hogy eladtad, de ez őket ad. 1. nem fogja érdekelni, ad. 2. hetekig járkálhatsz mindenféle hatósághoz

juan 2008.01.09. 11:29:19

0xFFFF:
"A jogsiját kell elvenni és áll az a verda úgy is. "

Miböl gondolod, hogy jogsi nélkül nem fog/mer vezetni??

Kanpulyka, irod, hogy USA-ban az alkohollal eszébe se jusson vezetni.... tudod mennyi amerikait láttam én már ittasan vezetni? Sokat. Néha tökrészegen. És nem lepukkant alkoholistákat, hanem középosztálybeli embereket, rendes állással, családdal, stb.

Mike36 2008.01.09. 11:30:52

másrészről meg ne csodálkozzon senki az autósok reakcióin, amikor olyan a magyar rendőr amilyen, a szolgálunk és védünk helyett inkább a megszivatunkat kéne kiirni
elbujás a bokorban 30-as tábla után, mit csináljunk mondogatása, helyszinelni másfél óra alatt kiérés, és pofák vágása, stb, és örökös evéskényszer
szeretném látni amikor a rendőr őrei megvágják saját magukat amikor kerékpáruton, járdán parkolnak

Mike36 2008.01.09. 11:36:44

másrészről bizony én azt vettem észre, hogy a közlekedési morál sokat javult, mondjuk a 10 évvel ezelötti állapotokhoz képest. sokkal többen előzékenyek, udvariasak, és az itt is szembeszökő proli világképhezt képest - meléyben a gazdag csakis bunkó lehet - éppen az a jellemző, hogy akinek drága autója van az udvarias, a 100k-s hulladékban ülő meg erőszakos. Autós mellett kerékpáros élményeim is vannak, nyáron megtörtént velem, hogy egy jaguáros visszatolatott, hogy elférjek a kerékpárúton (ő azt kersztezve akart kikanyarodni) a másik véglet meg az a trabantos, aki a 80-as évek stílusában jól rámhúzta a kocisját a tök üres úton. Gyalogosként is ma már átengednek, pedig Budaőpesten nem ez volt e jelemző. Autóval meg bizony jobban tolaxik a Suzukis mint a BMW-s

Dr Kangörény 2008.01.09. 11:37:23

Valaki már írta és igaza is volt: nem kellenek szigorúbb szabályok, a meglévőt kell betartatni! így az a néhány peches ember, akit megfognak egy 30 km-es táblánál 40-el belerokkan a büntetésbe, de darabra pontosan ugyanannyi gyorshajtó lesz, mint korábban, mert akit nem fognak meg, az nem is fizet büntetést. Én 20 éve vezetek, gyorshajtásért utoljára 10 éve fogtak meg, peidg előfordul, hogy gyorsabban megyek az előírtnál. Mitől féljek akkor?
És cseppet sem mellékesen: oda kéne figyelni a sebességkorlátozó táblákra, amiket alaptalanul tesznek ki, vagy kintfelejtenek egy útfelújítás után. A rendőrök ilyen helyeken előszeretettel kaszálnak. Törvény szerint jogosan, de igazságosan????

Mike36 2008.01.09. 11:46:08

szerintem nem a prevencióról szól ez az egész, hanem a bevételről
utána is nézek mik a feltételei, aztán grundolok vmi faxolós céget

Night_ 2008.01.09. 12:02:27

Amíg a sebességhatárok a hatvanéves taták és az ő trabijaik képességeihez vannak megszabva, én nem is nagyon értem a minél magasabb összegű büntetést.
Nem lehet egy mércével mérni a modernebb, meglehetősen biztonságos autókat a régiekkel, sem megállás, sem törés, sem semmilyen szempontból.
A trabis tatákkal csak annyiban kívánok foglalkozni, hogy biztonsággal, jó nagy ívben kikerülöm őket, és igyekszem nagyon hamar minél távolabb kerülni tőlük.
De hogy ez legyen a limit alapja..?

Ha világéletemben minden idióta sebességhatárt betartottam volna, sose értem volna oda sehova, nem tudtam volna elvégezni a munkám és felnevelni a gyerekeimet.
De érdekes módon ha csúszik az út, akkor rögtön tudok még a szabályosnál is szabályosabban és lassabban haladni, mert a tyúkszaros életem viszont ezerszer többet ér.
Ahogyan a többieké is.

Tehát majd ha mindenhol annyival engedélyezik a haladást, amennyivel biztonságosan lehet a mai értelmes gépjárművekkel, átlagos sofőrökkel, akkor majd takkra betartom, addig meg inkább kifizetem a bírságokat, ha elkapnak, mert még mindig olcsóbb...
De amíg a huszonharminc évvel ezelőtti állapot a mérce és a minél több pénz begyüjtése, addig nekem ez sem törvény.

átlátó 2008.01.09. 12:18:53

Sok minden mellett bürokrata ország. A tehetségtelenség fokmérője.

gordu 2008.01.09. 12:45:19

"másrészről bizony én azt vettem észre, hogy a közlekedési morál sokat javult, mondjuk a 10 évvel ezelötti állapotokhoz képest. sokkal többen előzékenyek, udvariasak, és az itt is szembeszökő proli világképhezt képest - meléyben a gazdag csakis bunkó lehet - éppen az a jellemző, hogy akinek drága autója van az udvarias, a 100k-s hulladékban ülő meg erőszakos."

szerintem hajszál pontosan fordítva van, 10 perc a forgalomban és bárkinek világos: egyre rosszabb a morál, egyre bunkóbb a magyar, és minél drágább a kocsi, annál nagyobb a tahó, aki benne ül.
az új magyar ultratahó elit.
telekjáró, audibűnöző, kispénisz bmw, megveszlekkilóra.

ez olyan világos, mint a nap.
te hol élsz?

0xFFFF 2008.01.09. 12:59:48

"megyakocsi 2008.01.09. 10:26:22
"tehát kell egy gumiszabály"

ezt mond egy jogásznak évekig fogja mesélni, hogy egy jogállamban miért gáz a gumiszabály. "

Na ezt nem fogja mondani soha egy jogész sem, hiszen nekik csak jó, lehet keverni így, lehet úgy. Láttuk mit művelnek a "sztár"ügyvédek a kiemelkedően veszélyes bűnözőkkel. A jogászok azért sem mondanák ezt, mert fura, de nem a képviselőd alkotja a jogszabályt, hanem jogászok garmadája - talán gondolva a jövőre - a képviselőd csak megszavazza azokat. Tehát a gumiszabályokat sem mások alkották, mint jogászok. De örülnék ha a saját munkámat én is előkészíthetném így !

0xFFFF 2008.01.09. 13:03:57

"azzal, hogy megnövelték a bírság mértékét, még kevesebben lesznek megbírságolva (korrupció), és még kevesebben fizetik meg, mert irreálisan magas.
tökéletesen ellentétes hatása lesz a "szándékkal"."


Hmm. Ez igaz. Lehet, hogy a kormány bújtatott juttatása ez a rendőröknek ? Talán azért így adják, hogy a sok tábornok és egyéb baromarcú ne nyúlja már le a beosztottak pénzét ?

Juan !

Persze, lehet, hogy megpróbál jogsi nélkül vezetni, de annak más a büntetési tétele, mint egy gyorshajtásnak.

0xFFFF 2008.01.09. 13:07:29

Night ! Butaságot írsz. Amikor te a szerinted űberbiztonságos autóddal belehajtasz egy zebrán átkelő kisiskolás csoportba, akkor az az öt légzsák mit sem ér, mészárlás kipipálva. Tudod a világon sok ország van, ahol sosem volt trabant, már 60 évvel ezelőtt is jobb autókon jártak, mint egy trabi, mégis 50 a limit lakott területen. Szerintem nem azért, mert ott nincs légzsák. A szabályrendszer nem a hűdebiztonságosbömöst vettem faszokat védi - igen, vedd magadra - hanem MINDENKIT ! Tudom, hogy szerinted méltánytalan, de hidd el, te vagy a hülye. Nem kicsit. Nagyon.

Juan 2008.01.09. 13:22:37

Érdekesség, hogy pont a biztonságosnak kikiáltott autók a kevésbé biztonságosak - pont azért, mert hamis biztonságérzet illúzióját keltik. A soför azt hiszi, mert van ABS meg légzsák akkor már nem érheti baj. Pedig érheti.

0xFFFF, igazad van más a büntetési tétel, de meglepöen sokan vezetnek most is jogsi nélkül (nekem meglepöen sokan). Olvastam egy pasiról, aki 30 éve vezet jogsi nélkül. Igen, itt, Magyarországon :) Hogy igaz-e persze, azt nem tudom. Persze kétségkivül igaz, hogy a többség nem próbál meg jogsi nélkül vezetni, ha elveszik töle. De pont az a néhány marha, aki a legveszélyesebb a többiekre nézve, az fog vezetni akkor is.

ctrl 2008.01.09. 13:31:04

hogy miért nem módosítják úgy a jogszabályt, hogy az elkövetés eszközéként le lehessen foglalni a járművet ?!?Nos akkor a porscheval randalírozgató majmok is meggondolnák mert így nem csak mellényzsebből kellene a büntetést kifizetni.

Juan 2008.01.09. 13:36:18

ctrl, az a baj, hogy pont a Porshche-soktol nem vennék el az autójukat. Mert van ismerösük/pénzük/kapcsolatuk. Töled meg tölem elvennék.

Ez van. Vadkelet. Nem fog ez megváltozni ettöl a változástól.

rexades 2008.01.09. 14:01:30

Ha valaki 40-es táblánál 100-al megy, az más életét veszélyezteti... aki az útra megy, annak tudomásul kell vennie az erre vonatkozó szabályokat. Ha ezeket áthágja, akkor vállalnia kell a büntetést.

Az autópálya sem versenypálya, nem tehetség és pénz kérdése, hogy ki mennyivel tud menni.
Aki igazán felnőtt, meg menő, az be tudja osztani az idejét.

Gondatlan veszélyeztetés 300 000 Ft? Legyen 500 000... annak tök mindegy, aki betartja a szabályokat...

Senkinek sincs joga mást indokolatlanul veszélyeztetni.

A Land Rovereket meg SUV-okat meg egyszerűen ki kell tiltani Budapestről. Behajtani tilos.

Jancsovics Csaba 2008.01.09. 14:34:33

A bírságoknak van egy olyan szimpatikus sajátosságuk, hogy nem kötelező realizálni őket.

Ez igaz a közlekedésiekre is, de a BKV-n jegy nélkül utazásért járóra is.
Bármekkora is, magad döntöd el, kockáztatsz, vagy rendes ember leszel...figyelembe véve az esélyét a lebukásnak, a pénztárca vastagságát, és egyéb "soft" szempontokat, mint pl. szóértés a rendőrrel, ellenőrrel, akármi.

Amúgy pedig a száguldozás szerintem 20 év és 20 cm fölött nem szükséges feltétele az önmegvalósításnak.
És a "nekem bejött az élet" státusznak sem. Érdekes, hogy Monte-Carloban a fekete Rolls-Royce milyen szépen átadta a szemem előtt a saját elsőbbségét a túristabusznak.

Pedig ő aztán biztos igazán menő fiú lehetett, a túristabusz pedig szemmel láthatóan (nyálcsorgató, azaz nem high society) túristákat vitt...de megtehette, belefért az idejébe, rangjába.

És miért van az, hogy a francia riviérán az SL 65 AMG merci is tud 50-nel menni...mondjuk egy hasonlóan "gyors" Bentley után?
Itthon meg az 1.6 Golfnak nem elég a legális sebességhatár?

Volt már ilyen a történelemben, mikor dívott a magyar virtus, és mi tudtuk a tutit...megmutatta a fejlett nyugat, mi a rend már 955-ben. Maradtunk szépen hoppon.

Most is ideje az EU közepén egy kicsit lejjebb adni a virtusunkból és mondjuk a nyelvtudásunkkal lehet helyette virítani...már ha lenne.

bloodeye 2008.01.09. 14:37:21

Fizetek azért , hogy az autópályát használhassam. Nem keveset, sokat.
Akkor hadélvezzem ki az evvel járó előnyöket, ne méregessék a sebességem és büntetgessenek, hanem
tanítsák meg a sok idióta faszkapaot, hogy azért van 3rom sáv , hogy ha ő 90-nel akar tütükézni, akkor húzzon a külső sávba.
Én 150-160 szoktam haladni és egyáltalán nem zavar ha 250-nel megelőznek.(amikor kispolszkim volt csak 80nal tudtam menni...) Belenézek a tükörbe és szépen lehúzódok. ENNYI. MEG kéne tanulni közlekedni. Hiába hoznak újabb és újabb szigorításokat, a balfaszokat nem lehet megvédeni saját maguktól. Én kurvára megszigorítanám, hogy ki kaphat jogosítvánít és ki nem! Be kéne végre ismerni, hogy valaki fizikálisan képtelen autót vezetni, ettől még nem kripli csak ez egyszerűen nem megy neki, mindekinek az lenne a jobb ha busszal menne...

Jancsovics Csaba 2008.01.09. 15:42:35

Az autópályadíjért cserébe szerintem az autópálya adott szabályok közötti használatát lehet megvenni, befolyásolva olyan egyéb körülmények által, hogy azon hányan fognak bénázni, és milyen tényleges átlagsebességet vél elérhetőnek rajta az illető.

Innentől kezdve saját döntése, hogy ez neki megéri a díjat, vagy nem éri meg a díjat.
Ha nem lehet eléggé "száguldozni" rajta, akkor nem kell kifizetni a díját, van más út.

Szabályok nélküliséget nem veszel, semmilyen autópályadíjért.

király 2008.01.09. 16:02:48

bloodeye 2008.01.09. 14:37:21
"Fizetek azért , hogy az autópályát használhassam. Nem keveset, sokat. Akkor hadélvezzem ki az evvel járó előnyöket, ne méregessék a sebességem és büntetgessenek, hanem
tanítsák meg a sok idióta faszkapaot, hogy azért van 3rom sáv , hogy ha ő 90-nel akar tütükézni"

Ez a legkirályabb! Fizetek adót! Nem keveset sokat! Akkor biztosítsák már, hogy megtolhassam a 12 éves nővéredet, fejbelőhessem az unszimaptikusokat, és egyéb hangulatjavító dolgokat, ahelyett, hogy sok idióta faszkalapot és szabályt hoznak...

zorglub 2008.01.09. 16:15:53

Zebrán közlekedő gyalogosnak elsőbbség megadása, kanyarodáskor gyalogosnak elsőbbség megadása kimaradt a "nagy számok" törvénye alól. Pedig ezt is iparszerűen űzik sokan.

zorglub 2008.01.09. 16:25:55

Az indokolatlan korlátozó táblák kihelyezőit is végre motiválni kellene erejüknek megfelelő eszközökkel. A sok kint hagyott, felejtett 30-as tábla fogja leginkább bántani az emberek igazságérzetét. Amikor kilométereken át nem dolgoznak egy útszakaszon, de heteking kint vannak a táblák, az sok tízezer autósnak vesz el napi 5-10 percet alkalmanként. Egy hosszabb úton ilyen többször is előfordul, lehet szorozni. Környezetvédelem szempotjából káros 30-cal járatni egy mai gépjárművet. Gazdaságosság szempotjából ugyanaz a helyzet.

karatekutya 2008.01.09. 16:30:33

"Fizetek azért , hogy az autópályát használhassam. Nem keveset, sokat.
Akkor hadélvezzem ki az evvel járó előnyöket, ne méregessék a sebességem és büntetgessenek"

Na látod a szabályokat pont azért hozzák, hogy az ilyne idiótáktól megvédjék a többi embert. Mert lehet ám, hogy Te baromi ügyesen vezetsz, akár 160-nal is, azonban vannak ún. rajtad kívül álló körülmények. És ha azoknak a hatására mégiscsak baleset történik, akkor lehet, hogy a sebességtúllépés miatt megölsz valakit, míg ha 130-cal mentél volna, akkor lehet, hogy nem.
Amennyiben olyan baleset történik, ahol a vétlen autós gyorsan ment mint a megengedett, akkor a szakértő megvizsgálja azt is, hogy mi lett volna, ha betartja a sebességet. Ha az jön ki, hogy a baleset elkerülhető lett volna, akkor megb@sszák őt is (pl. főútvonalon mész 120-szal a városban, és eléd kijön valaki. Az igaz, hogy nem adott elsőbbséget, de ha 50-nel mentél volna, akkor elkerülhető lett volna a baleset).
A másik a kiszámíthatóság. Ha tudom, hogy a szabály az, hogy 130-cal lehet az autópályán menni, akkor megvan az a kényelmes lehetőségem, hogy nem készülök fel gondolatban olyan sofőrökre, akik másodpercenként 55 méteres sebességgel közlekednek.

karatekutya 2008.01.09. 16:35:02

"És miért van az, hogy a francia riviérán az SL 65 AMG merci is tud 50-nel menni...mondjuk egy hasonlóan "gyors" Bentley után?
Itthon meg az 1.6 Golfnak nem elég a legális sebességhatár?"

Lehet, hogy azért mert nálunk az autó nem eszköz, hanem cél.

zorglub 2008.01.09. 16:40:55

Több sávos úton legyen kötelező minden táblát az út mindkét oldalán felállítani. Kamionok előzése során törvényszerű, hogy az előző nem láthatja a kamion fedésében álló táblákat.

Legyen kötelező előjelző táblákat felállítani olyan helyeken, ahol az adott maximális sebességhez képest 20(?) kilométernél nagyobb sebességcsökkenés van meghatározva. Például: ha országúton 90-nel megy a gépjármű, és egy kanyar végén van egy 50-es tábla, ki van zárva, hogy hírtelen fékezésre ne kényszerüljön, ha a szabályt be akarja tartani. Rossz esetben simán gyorshajtani fog az első 100-200 méteren.

Királyokkirálya_:) 2008.01.09. 17:05:01

Hali. Hát ez gyönyörű. :)
A szigorításról csak annyit, hogy ez is egy "féltudású" újítás. A rendőrség felderítő-képességének nagymértékű javítása, morális megerősítése, igen alapos és folyamatos ellenőrzése valamint esetleg a felső összeghatár kitolása ami ebben az esetben indokolt lenne. A közlekedési morál, egyáltalán morál Mo-on az egy érdekes kérdés. Amíg emberek közpénzeket nyúlnak le és utána röhögnek a képünkbe addig kissé visszatetsző, hogy ugyanezek az emberek hoznak olyan törvényeket amelyek célja, bennünket normakövető magatartásra kényszeríteni. Alapvető kérdés hogyan alakul ki egy rendszer: a törvény van előbb ami később normává válik v. fordítva. A gyakori jelenségekre valóban lehet és kell is szabályokat alkotni, de vannak extrém helyzetek amikor el lehet azoktól térni, de ez nem lehet több 0,1%-nél (kb.). Az meg amit itt egy két komment sugall, hogy pénzért lehetne szabályszegési jogot venni, hát ez elképesztő. Amikor az Oszmán Birodalom elfoglalta Mo-o kétharmadát, bevezették a saját törvénykezési rendszerüket is. Amiben az volt a szép, hogy pénzzel meg lehetett váltani bűncselekményeket, még emberölést is. Gondolhatjuk milyen morális lezüllést eredményezett ez 150 év alatt. A betyárok is -akiket később romantikus hősökként állított be az irodalom- ezen időszak morális termékei. Ja és próbálj meg külföldön vagánykodni, meg "megdumálni" a rendőrrel úgy, hogy nem beszéled a nyelvet. :)

Királyokkirálya_:) 2008.01.09. 17:12:31

Ez agyrém. Az a baj, hogy ezen nem is volna szabad csodálkoznunk. Nagyjából így működik a rendszer. Ha azt látom, hogy CUSLÁGJÁNOS vét a normákkal szemben, akkor én is jogot formálhatok arra, hogy kicsi cuslagjános legyek. Ez logikailag indokolható, de morálisan nem, illetve ez zsákutca. Erre volt a 40+18 év, hogy próbálkozzunk hátha nekünk sikerül. :)

kiarály 2008.01.09. 17:16:14

Az a baj ezzel, hogy a cúslágjánoskák rettenetesen elítélik a nagy CÚSLÁGJANIT, jön az összes erkölcsi prédikáció, konzervatív értékrendről, erkölcsről, tisztességről, de valójában ez alatt nem azt értik, hogy NE LOPJ, NE CSALJ, hanem azt, hogy h Ő lop, akkor nekem miért nem szabad?

Bloodeye 2008.01.09. 17:16:26

Karatekutya !


Ha nagyapámnak áramszedője lett volna, ő lett volna a trolibusz.....a sors ellen nem lehet szabályokat hozni....
illetve lehet csak bosszantó....

Erre mondom, hogy olyan embereket szabad csak az utcára engedni akik képesek az általuk megvásárolt szerkezetet biztoságosan használni.
És ha az a gép képes 200km/h sebességre,akkor igenis használhassa, ha képes ezt biztonságosan megtenni ! És akii ettől fél az válassza inkább a BKV-t.

király 2008.01.09. 17:21:00

Bloodeye: 2.10m magas vagyok, 130 kilós, és több küzdősportban igen járatos. Képes vagyok betörni az emberek 99%-ának a képét, ha nem enged előre a sorban, elfoglalja előttem a parkolóhelyet, nem húzódik félre amikor a béjemvémmel tépek, zavarja, amikor ordíttatom a zenét éjjel 3kor. Képes vagyok beverni a pofáját, akkor miért nem hoznak olyan szabályokat, hogy beveverhessem az összes tétova tirpák pofáját? Gyúrt volna ő is, szedett volna kokszot, tanult volna karatézni, akkor nem pofázna szabályokról...

Egyébként a feleségedre/barátnődre is vonatkozik ez. Ha megtanult volna bunyózni, akkor nem rugdosnám le a járdáról, amikor szembejön egy babakocsival és ezért nem férek el mellette. Ilyen király rendszerre vágyom én is, örülök, hogy van aki támogatja!

király 2008.01.09. 17:31:32

"És ha az a gép képes 200km/h sebességre,akkor igenis használhassa, ha képes ezt biztonságosan megtenni !"

Jah! és ne aggódj! tök biztonságosan tudok laposraverni valakit. Eddig 1x sérültem kicsit meg, de akkor is csak azért, mert túl nagyra sikerült a pofon, és a tapló foga megsértette az egyik ujjam. A többinek általában még védekezni sincs ideje, és már csak a kórházban ébred ha ébred. Szóval senki nem mindhatja, hogy nem használom biztonságosan a testi fölényem, több száz megagyaltra vetítve az az apró hámsérülés csak nem számít...

Mityu 2008.01.09. 20:00:33

Mike12!

A pofám járatása mellett autózom. Autózom 1990 óta kisebb kihagyásokkal. Vannak íratlan szabályok amiket az olyan faszok miatt figyelembeveszek amilyen te is vagy. Első szabály: akkor van elsőbbségem, ha azt meg is adták. Második szabály: mindig akkora sebességel haladj amit uralni tudsz. Átlagban hetente lehetne újraépíteni az éppen aktuális közlekedési eszközt amivel járok. Rengeteg időt, pénzt spórolok meg azzal, hogy nem csak a "pofámat járatom". Érthető volt? :)

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2008.01.09. 20:32:30

Legyen 300 rongy minden bünti, ne csak a gyorshajtás.
Egyszerű, nem kell szabálytalankodni, és akkor lehet akármennyi is.
Amilyen állapotok itt vannak, talán ha csak a csillagászati zsék lehetnek visszatartóak, már ha jogilag a megítélhetőségük, és az azt követő behajthatóságuk is legalább annyira szigorú mint az összegek nagysága.
Persze patentnek mindenki patent, uralja a sebességet senki más testi épségét nem fenyegetve, és soha sehol nem bassza fel az agyát másnak mindenféle szabálytalanságokkal.
De akkor meg ki a halál gyártja le rengeteg balesetet és abnormális közlekedési viszonyokat?
Persze a többi gyík ámokfutó.
Na de akkor meg azokat hogyan kéne leszabályozni és visszatartani, hogy ne veszélyeztessék és idegesítsék a patenteket?!

Káposztakukac 2008.01.09. 20:44:24

pár észrevétel annak, aki szerint a gyorshajtás manapság a leggyakoribb baleseti tényező: a gyorshajtás egy statisztikai fogalom, amibe beletartoznak az abszolút gyorshajtás(130km/h 50 helyett). és a relatív gyorshajtás esetei is. (50-es korlátozásnál 40-nel ment, de a jeges út miatt még ez is sok volt...)
az abszolút gyorshajtás önmagában véve a balesetek nagyon kis számáért felelős csak, ilyen esetekben általában a vezető mind a saját, mind az autója képességeit, valamint az útviszonyokat túlértékelte. a streetracinges hülyegyerekeket nyugodtan lehet ide sorolni, akik éjjel a váci úton 200-zal száguldanak végig. ezzel szemben elképesztően aránytalan, hogy a viccen kívűl általában elképesztően jó magyar autópályákon 130-cal kell végigdöcögni. mégis hányan tartjáj be ott a korlátozást? vagy ha már itt tartunk, árpád hív, 70 km/h korlátozás. bármelyik napszakban 100-120 közötti az átlagsebesség. én is annyival szoktam ott menni, mivel ezt egyáltalán nem tartom egy veszélyes tempónak az ottani körülmények közt.

amikor hallom a sok okost a "baszd meg, hajts ötvennel, különben megölsz valakit" szlogennel, általába egy kérdés merül fel bennem: ezek az emberek ültek már egyáltalán autóban? édes fiaim, 50 km/h egy modern autóban kb. állásnak felel meg. fél másodperc alatt elérem azt a tempót és kb. 1 kocsihosszon belül nullára tudok fékezni. nem lehet, hogy inkább a krezst kéne olyan formában megváltoztatni, hogy a jelenlegi szituációnak megfelelően dekriminalizáljon egyes gyorshajtási cselekményeket? mert ha ez az új szabélyzat életbe lép, és ne adj isten tényleg szigorúan elkezdenek ellenőrizni, akkor az államháztartés a befolyó bírságok révén 3 hónap alatt szufficitessé válik. aztán persze lehet, hogy az emberek tényleg elkezdenek 50-nel döcögni a 2x3 sávú úton, csak akkor meg megáll az egész ország.

megyakocsi 2008.01.09. 21:06:02

"amikor hallom a sok okost a "baszd meg, hajts ötvennel, különben megölsz valakit" szlogennel, általába egy kérdés merül fel bennem: ezek az emberek ültek már egyáltalán autóban? édes fiaim, 50 km/h egy modern autóban kb. állásnak felel meg. fél másodperc alatt elérem azt a tempót és kb. 1 kocsihosszon belül nullára tudok fékezni."

egy kocsihossz legyen mondjuk 5.5 méter...

"Dr. Hartmuth Wolff, az Allianz Technológiai Központjának biztonságtechnikai szakértõje szerint tíz hétköznapi autósból kilenc nem tud jól fékezni a vészhelyzetekben. Még rosszabb, hogy többnyire túl közel mennek az elõttük haladókhoz, így aztán nincs meg a szükséges féktávolság. 30 km/óra sebességnél például 12 méter a féktáv. Ebbõl 8 méter 'jut' a helyzet felismerésére és arra, hogy az autós lába a fékpedálhoz érjen - tehát csak 4 méter marad a tényleges fékezésre!"

végülis akkor elég a 4 méter megállni valóban, szerencsére Te vagy szuperman

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 21:14:58

ez egy ostoba poszt. aki gyorsan hajt, potenciális gyilkos.
tilosban parkolás? hm.. én a saját házam előtt sajnos csak tilosban tudok megállni. igaz, ezzel senkit sem zavarok! nem is tudom mit csinálnék, ha 30ezerrel büntetnének ezért. minden nap. elköltöznék az országból, azt hiszem azt csinálnám.

lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.10. 09:56:54

100% és 150%-OS TÚLLÉPÉS FELETT KELL 300 000 Ft-ot FIZETNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ez azt jelenti hogy pl. aki 50-es táblánál 130 feletti sebességgel megy annak kell 300 000 Ft-ot fizetnie.
Aki ennyivel megy az egy önveszélyes, idióta elmebeteg. Az ilyennek még kevés is a 300 000 Ft-os bírság. Nem tudom ezen miért kell kiakadni. Olvasd már el rendesen a törvényt és gondolkodj egy kicsit mielőtt blogot írsz róla!

heineken7 2008.01.10. 11:17:17

Sziasztok !

Tudom tök más a téma, de valaki megmondaná nekem, hogy miért égeti kb minden ötödik autós az első ködlámpáit???
Hogy megmutassa hogy van neki? Mert jobban nem lát tőle az biztos, csak vakítja a szembejövőt, ha ehhez még egy otthon barkácsolt kis kellemes xenon is társul, akkor tuti vakon megyek vagy 500 métert míg el nem haladok mellette.

Üdv Minden kommentelőnek!

tzs-007 · http://glaskugel.hu 2008.01.10. 11:28:15

hola!

nem olvastam végig a kommenteket, de szerintem ha 300.000 a bünit akkor a kenőpénz igy lehet 100.000.. kurvasok zsír új audi a8ast fognak rendelni az állományban lévő közlekedési rendőrök:)

amúgy büntessék a gyorshajtást, mert senki ne ölje meg a családomat azért mert megteheti hogy 230al megy, és mondjuk anyám meg betartja a 130at. DE legyen arányos. ha 10%al léptem túl legyen 30.000, ha 100%al ami nehéz:D akkor legyen 300.000.. ugyanigy legyenek szankcionálva a többiek is akik szabálytalankodnak, legyen az nyugdíjas kalapos bácsi oldschool vareszban, vagy egy középső sávban kereket cserélő luzer is..

tzs-007 · http://glaskugel.hu 2008.01.10. 11:30:29

jah.. igazából nem is nehéz 100%al túllépni, hülyevagyok... akkor meg pláne..

zsálab 2008.01.10. 12:09:27

Én azt gondolom hogy az amik erre sokkal jobb rendszert találtak ki. Aki gyorshajt az közmunka kint a téren seprűvel lapáttal egy hétig. És nem csak állni, hanem söpörni lapátolni ami a csövön kifér különben az ellenőr nem írja alá azt a napot . Úgy tetszene ahogy a sok dzsippes suvos bömös merdzsos audis népművészeticserépedény kint lézengne söpörne.

Sanctuary · http://avilagrol.blog.hu 2008.01.10. 12:13:36

Valaki jól irta a fokozatosságot. Először X utána 2X és igy tovább. Az autó elkobzással nem értek egyet, de a forgalmit el lehetne venni. De ugyanúgy jó ötlet lenne pár napos elzárás a visszaesőknek. Egy 3*2-es cellában eltöltött napok után lehet kicsit másként fog hozzáállni a szabályokhoz. De lehetne közmunka is,amerikában bevett szokás. Ennek is lenne visszatartó ereje.
De vehetjük a japán példát is,ahol a motorokat és az autókat lefojtják. Aki erősebb autót vagy motort szeretne vezetni, annak többszörös biztositást és adót kellene fizetnie. Ugyanilyen rendszert lehetne bevezetni pl a súlyra és a ccm-re (pl az újgazdagok divat terepjárói ellen).

Hmmmm 2008.01.10. 12:28:21


Heineken7!

mert nem veszem észre nappal. ha véletlenül bekapcs sötétben, akkor kikapcsolom, s addíg marad úgy, míg véletlenül ismét be nem...

Hmmmm 2008.01.10. 12:45:22


Nos, miért is kell(ene) tartani az előírt sebességet? Mert nem mindenki közlekedik bikaerős új verdával, és nem mindenki vezet kiváló képességekkel.
(a csiga sebességű előzést szóba se hozom)

Hmmmm 2008.01.10. 12:52:29


Ja, amúgy különben:

"Minden bizonnyal sokakban felmerül a kérdés, milyen száguldással lehet "kiérdemelni" a legmagasabb, 300 ezer forintos büntetést. Ahol a megengedett sebesség 100 km/óra alatti, ott 150 százalékos túllépésért adható a maximális bírság: ez lakott területen 125 km/órát meghaladó iramot jelent, 70-es táblánál 175 km/óra felettit, lakott területen kívül pedig 225 km/óránál gyorsabb tempót.

Más a helyzet azokon az utakon, ahol a sebességhatár 100 km/óra felett van: itt már a kétszeres túllépésnek is háromszázezer a tarifája. Autópályán tehát 260, autóúton 220 km/óra felett róják ki a legnagyobb pénzbüntetést. Ezeken az utakon már az 50 százalékos túllépés is jelentős összeget visz el: autópályán a kétszázas száguldásért több mint százezer forintot kell kicsengetni."

Garry 2008.01.10. 13:37:55

Alapból ezzel a szabályozással nincs baj. Aki állatkodik (pl. autópályán 280 meg hasonlók), azt vágják meg.

Viszont! Van egy 600 ezer forintos kocsim. Megyek a főúton 90-nel, látok egy 30-as táblát, amit két éve kinnfelejtettek, rendőrbácsi tudja ezt, én is tudom, csak a rendőrbácsiról nem tudok, hogy leselkedik, elvillanok a trafija előtt 90-nel, adhatom el a kocsit, hogy ki tudjam perkálni.

Na EZ a kibaszás!

istenbarma 2008.01.10. 15:52:42

és aszongya a gyurcsány "megszüntettük a korrupciót"
háháhá ezen akkorát röhögtem, főleg amikor ezt olvastam
lesz olyan hülye aki a 10ezer ft helyett a 300-ast fizeti? nem hát!
"hopsz biztos úr, leesett egy kis apró... most látom hogy egy tízezres, ha már ott van tartsa meg"
a rendőr meg vigyorgó szájjal kíván további kellemes utazást.

őszintén: ki a fasz nem hajtott még gyorsan? még anyám is átlépte párszor a megengedett sebességet, pedig zastavát vezet és állandóan pampogja hogy itt csak mennyivel szabad menni....

istenbarma 2008.01.10. 15:55:23

"ez lakott területen 125 km/órát meghaladó iramot jelent"
még jó hogy a kibaszott simsonommal nem tudok csak 70-el menni.....

karatekutya 2008.01.10. 15:58:21

Garry: ez szívás ha belefutsz egy kinnfelejtett 30-as táblába, én is utálom. De ha a "szabálykövetést" komolyan veszem, akkor ugyan mérgelődve, de kénytelen leszek 30-cal menni, különben megbüntetnek.
Egyébként szerintem pont ez az, ahol a magyar ember megáll. Ilyenkor nem csak mérgelődni kell, hanem igenis venni a fáradtságot és írni valamilyen szervnek, hogy tüntesse el a retekbe azt a 30-as táblát. Nyilvánvalóan az elején lesz@rnák, de ha egyszer átáll a magyarok agya, és igenis mindenki, akinek gondja van beleír a "panaszkönyvbe" akkor előbb-utóbb lassan megváltozik a hozzáállás a táblát kintfelejtők oldalán.

karatekutya 2008.01.10. 15:59:33

istenbarma: most már azért nem olyan gyerekjáték kiemelni a trafiból a képet.

istenbarma 2008.01.10. 16:05:20

akár hiszed akár nem legtöbbször a rendőr le se kattintja, nem csinál képet, csak nézi a sebességet, ha kérnéd hogy mutassa a képet akkor az esetek 70-80%-ban nem tudná megmutatni, de előadná hogy nincs is szükség a megmutatására, mert neked is gyorsabb és egyszerűbb 10 ropit nyújtani a jogsid ellenőrzésre való átnyújtásakor.
ráadásul ha egy nap mondjuk 5-6 ilyen bejön a rendőrnek (még keveset is mondtam talán) akkor máris megvan a havi prémium

Hmmmm 2008.01.10. 16:21:40


"...egyszerűbb 10 ropit nyújtani a jogsid ellenőrzésre való átnyújtásakor."

Próbáld meg, aztán számolj be:))

Hmmmm 2008.01.10. 16:30:58


Na, kandi kamerás nínó kocsinál azért végignézném azt, aki meri lekorrumpálni a rendőrt. :))
Ugyanis egyre több ilyen ótójukkal fogunk találkozni.

NightmareDominator 2008.01.10. 23:40:40

Ez volt a legjobb comment:

"Az előbb kimentem szarni. Már nagyon feszítette a hasamat a szar, éreztem hogy egy nagy, iszonyatosan büdös szar fog kijönni. Ráültem a vécédeszkára és elkezdődött a szenvedés. Nagyon nehezen nyomtam ki a szart, de sikerült! Nagyon jót szartam!"

Köszönöm szépen, halálra röhögtem magam ahogy így váratlanul, kb 100 hozzászólás után hirtelen ott volt.

:DDDDDDDDDDDDD

Anarchista 2008.01.11. 08:41:34

Na, most haragítom magamra a világot: én notórius gyorshajtó vagyok. Az a típus, akinek a vérét követelitek. De! Mindenkinek a büdös kurva anyját, aki arra kényszerít, hogy egy Budapest-Nyíregyháza-Budapest szakasz nekem szabályosan 6 órámba telljen, míg gyorshajtva 4 sincs! A Ti kibaszott életetekből vegyék el azt a 2 órát, és adják nekem! (Arra a demagóg válaszra nincs szükségem, hogy én meg adjam az életem ahelyett, akit megölök, mert a gyorshajtás _önmagában_ nem öl meg senkit. Viszont hogy nem hajthatok gyorsan, az _minden_egyéb_feltétel_fennállása_nélkül_ elveszi azt a két órát az életemből aznap! Kik vagytok Ti, hogy az én időmmel rendelkezzetek?!) Igenis figyelni kell! A probléma abban van, hogy az emberek 99%-nak _elképzelése_sincs_ arról, mi a különbség a _relatív_ és az _abszolút_ gyorshajtás között. A relatívért én is embert ölnék! Igen, ha valaki olyan sebességgel halad, hogy az általa belátható szakaszon nem tud megállni, az naná, hogy gyoshajtó, és tépjék le a hátát! (Vagy ha pl. az útviszonyoknak nem megfelelő sebességgel halad.)
De ha a belátható útszakasz nagyobb, mint a féktávolság (reakcióidőstül stb.), akkor ha az adott szakasz "szabad", akkor bárki akar oda menni, _az_ figyeljen, az úristen tegye akárhová! Ha gyalogos lelép, ne csak 12 méterre nézzen, hanem figyelje meg a teljes belátható útszakaszt, és figyeljen, hogy amit lát jönni, az milyen messze van, kb. mennyivel jön, és mérlegeljen, megvárja-e, amíg elmegy, vagy le tud-e lépni elé. Ha autó vált sávot, szintén figyelje meg a belátható szakaszt, és az alapján döntsön! Én az a fajta gyorshajtó vagyok, akinek Ti többségében a halálát kívánjátok: viszont - igaz, még - egy bánatos balesetem sem volt gyorshajtás miatt! Gyorsan hajtani lehet ésszel is: pl. egy gyér forgalmú autópálya belátható szakaszán _miért_is_ne_ mehetnék akár 250-nel? Én sem rohangászom a Wesselényi utcában 80-nal! Aki meg úgy érzi, hogy képtelen figyelni, mert sokkal fontosabb, hogy amíg kényelmesen leér Győrbe, a kormányon kiolvashassa a HVG-t (láttam ilyet!), vagy egyszerűen fél a vezetéstől, vagy megretten attól, ha nagyobb fémtárgyak a mellette lévő sávban nagyobb sebességgel húznak el, az vegye igénybe olyan emberek szolgáltatásait, akik ezzel nem így vannak! (Lefordítom: menjen busszal, vonattal, taxival stb.) A gyorshajtás (ami egyébként is egy mesterségesen kreált fogalom, ami önmagát magyarázza), mint említettem, _önmagában_ nem okoz problémát, és a tököm kivan attól, hogy _más_ szórakozik az _én_ időmmel! Itt jegyeznék meg közbevetésként mát is, amit ezer helyen szintén írtam már. Amikor kedvenc miniszterelnökunk arról pofázott tavaly, hogy "a kiskapukat be kell csukni", attól meg azért kaptam agyvérzést, mert amíg kormányzati Audik piros-kék villogóval 210-zel tolnak le a pályán, merthogy rohadt fontos emberek, es sietnek, bezzeg nekem nem szabad ám, mert szerintük velük ellentétben én ráérek, és csak a saját szórakoztatásomra kvaterkázok az úton, addig az ilyen mondatoknak az az üzenete, hogy "ti, pór nép, szépen ráérősen; rám az egesz úgysem vonatkozik", az vérlázító! Egyébként ha bevezetik pl. hogy a matricaellenőrző kamerák segítségével átlagsebességet mérnek az autópályákon, akkor vagy az országúton fogok 160-nal közlekedni, hogy gyorsabban haladjak (Kinek lesz ez jó? Gondolkodni kellene ilyen idióta szabályozások előtt.), vagy pedig úgy össze fogom sarazni a rendszámtáblát (nem, nem szedem le, mert azt már túl szigorúan büntetik), hogy abból egy kanyi hang nem fog látszani. Mégiscsak kisebb a büntetési tétele, mint a 180-nak...

Svábbűnözés · http://svabbunozes.blogspot.com 2008.01.11. 11:09:03

Csak így lehet kordában tartani az önbíráskodó SVÁBOKAT! Tégy TE is a SVÁBBŰNÖZÉS ELLEN: svabbunozes.blogspot.com

Hmmmm 2008.01.11. 11:30:48


"...Ha gyalogos lelép, ne csak 12 méterre nézzen, hanem figyelje meg a teljes belátható útszakaszt, és figyeljen, hogy amit lát jönni, az milyen messze van, kb. mennyivel jön, és mérlegeljen, megvárja-e, amíg elmegy, vagy le tud-e lépni elé.

amíg kormányzati Audik piros-kék villogóval 210-zel tolnak le a pályán,..."

Igazad van, kedves Anarchista, illetve teljes egészében mégsem. A fentiek miatt.

Egy alapvető dologról feledkezel meg, a bizalmi elvről. A járművezetők többsége ennek alapján közlekedik, még a gyalogosok is, vagyis bíznak abban, hogy a Kreszt mások is betartják, még a sebességkorlátozásokat is.
Ha tehát, lakott területen kívül a főúton (országút) fogsz 160-al közlekedni, könnyen megeshet veled, hogy bekötőútról eléd fog kanyarodni egy traktor. Mint ahogy a kijelölt gyalogátkelőhelyre fog lelépni az a gyalogos, aki szintén tud a sebességkorlátról és távolságodból ítélve, sebességedet fel nem mérve (főleg a gyerekek nem képesek ezt felismerni) átsétálása közben, telibe fogod verni. Azt már meg sem merem neked említeni, hogy zebrához közelítve, mintha lassításról és fokozott körültekintésről beszélne a Kresz, függetlenül attól, hogy éppen tartózkodik-e rajta valaki, vagy sem.

A kormányzati kocsik meg nem véletlenül villognak (megkülönböztető jelzés) és esetenként hangjelzést is adnak, aminek értelmezéséről, a forgalomban résztvevő más járművel közlekedő vezetőinek ilyenkor szükséges magatartásáról, a Kresz mintha előírásokat tartalmazna.

Persze, olykor én is elkövetek jelentős mértékű gyorshajtást, autópályán, iszonyúan gyér forgalom mellett, amikor még látni sem lehet a becsatlakozó utat, megfelelő látási és időjárási körülmények között. Ennyiben, de csak ennyiben adok igazat neked annak ellenére, hogy ezzel magam is megsértem a bizalmi elvet, mert a jelentős mértékű sebességem mellett a kocsim nullára való lefékezéséhez szükséges távolságon belül semmiféle jármű nem halad, akinek vezetője a bizalmi elv alapján közlekedne.

bloodeye 2008.01.11. 13:17:10

Karatekutya!

Elhiszem, hogy kigyúrt ,szeroidon cseperedett hurka nyakú vagy.

Ezért nem értetted meg, hogy miről is beszélek...

EatClean · http://cleaneating.blog.hu 2008.01.11. 14:25:31

mégis mit vártatok ettől a kormánytól?...megy a népnyúzás.

Hmmmm 2008.01.11. 17:23:07


Azt várom nemcsak ettől a kormánytól, hogy aki a gyalogostól azt várja, hogy az úttesten való átkelése előtt mérje fel a közeledő járműnek nemcsak a távolságát, hanem a sebességét is, attól vonja be végleg a jogosítványát.

Anarchista 2008.01.11. 20:45:18

Hmmmm-nek.

1. A gyalogatkelohely mas kerdes, egyreszt en is azt mondtam, hogy gyorshajtani _esszel_ kell. Masreszt bar nem hiheto a hozzaszolasombol, de nem vagyok am akkora allat, amit feltetelezel. Pl. (most _nem_ pallerozom magam, csak mondom, hogy) sz'tem Budapesten azok koze tartozom, akik leggyakrabban megallnak gyalogosnak. Ha Neki van elsobbsege, menjen, en vigyazok ra. En csak azt varom, hogy _ha_nincs_, akkor nezzen szet. Irracionalis elvaras, hogy azert vegyek el a jogsim egy eletre, mert elvarom, hogy nezzen szet a _sajat_ tyukszaros elete erdekeben. Az is nonszensz, hogy O meg ennyit sem tesz meg sajat magaert, viszont ha _en_ nem vigyazok _ra_, akkor tepjek le a hatam... Ne mar!!!

2. A villogo kormanyzati Audikkal nem az a bajom, hogy _ha_villognak_, akkor azokat nem kellene elengedni, hanem hogy mi a banatos kurva anyjaert villog? Ha nekem nem szabad, akkor b'meg, ne csinalja mar az a tetu sem, erezze mar at, milyen, ha sietni kell, de nem lehet! Nem mento, hogy eletmentesre siessen! Szepen totymorogjon az orszaggyulesi gec*je ugyanugy, ahogy a "por nep"!

Anarchista 2008.01.11. 20:47:59

Hmmmm-nek. (Lemaradt.)

3. A gyorshajtas szabalyozasa (valasz a bizalmi elvedre) _onmagyarazo_. Azert feltetelezi, hogy valaki nem hajt gyorsan, mert definialva van egy sebesseghatar. (Tehat onmagyarazo!) Pont olyan, mint a Kis Herceg alkoholistaja, aki azert iszik, hogy felejtsen, es azt akarja elfelejteni, hogy iszik... Na szep! Magyarul toroljuk el a sebesseghatarokat (ez az alapja ugye az _abszolut_ gyorshajtasnak), es akkor mar szamitania kell ra! Ennyi...

Hmmmm 2008.01.11. 23:27:12


Nos, tudod, ez úgy van a gyalogosokkal, hogy egy alkalommal Ausztriában, egy mellékutcai kereszteződésben, mivel eltévedtem, tolatni kezdtem a magyar szabályoknak megfelelően.
Közben egy labanc keresztbe elkezdett átgyalogolni, és hozzáértem tolatás közben.
Tök szabálytalanul ment át, szerintem, csak az volt a baj, hogy mindez az osztrákoknál történt. A végén örültem, hogy nem hívta rám az osztrák rendőröket.

A kormányzati kocsi meg a tied között az a különbség, hogy ő használhat megkülönböztető jelzést, és ennek megfelelően közlekedhet, te meg nem.

A bizalmi elvre épül a magyar Kresz. Ha ezt vitatod, akkor, ha rajtam múlna, soha nem kapnád vissza a jogosítványod.

Ps: a gyalogos az gyalogos, személye sérthetetlen, s neked főleg lakott területen olyan körültekintően kell vezetned, hogy még balfaszsága esetén se gázold el. Kivétel az öngyilkos gyalogos.

Hmmmm 2008.01.11. 23:39:03


Ja, még valamit. Ha téged rendkívüli módon idegesítenek a sebességhatárok, szinte elviselhetetlen számodra a betartásuk, akkor talán abbahagyhatnád a gépjárművezetést.
Ez kétszeresen is hasznos lenne, egyrészt megkímélnéd magad egy idegösszeomlástól, másrészt nem veszélyeztetnéd a járműforgalom többi résztvevőjét.

istenbarma 2008.01.12. 12:11:39

Először is ott kezdődik, hogy mindenki tanuljon meg vigyázni magára, és utána várja el másoktól hogy vigyázzanak rá.
lassan 4 éve motorozom napi sznten (hát mondjuk télen nem) és amit tapasztalok az szörnyű. Az, hogy én felvéve a forgalom tempóját de mégis megtartva a szükséges követési távolságot haladok, mögöttem meg a baromarcú kurvája mászik a seggembe az autójával és tol le az útról abszurd! Hát miafaszt képzel? És ha én úgydöntök hogy most akkor hirtelen fékezek egyet? Mert a KRESZ szerint megtehetem, hiszen ő lenne a hibás mert nem tartotta meg azt a követési távolságot amit a KRESZ előír.
Mielőtt kikanyarodunk egy mellékútról a főútra, véletlenül se arra kell támaszkodni hogy egyszer odanézel és látod az autót hogy 50 méterre van, de mivel csak 50km/h-val mehetne ezért én még simán kifordulok elé, hanem tekintetünk irányának gyakori változtatására (bal jobb bal jobb), hiszen ilyenkor az agy leképezi a közeledő járművet mindkétszer, és a két kép közötti különbség alapján megbecsüli a sebességet. Tudományosan is bizonyítva van, de ha nem hiszed el próbáld ki, ahelyett hogy azt várod hogy a többi gyökér autós mikor fogja betartani azt a kibaszott 50 km/h-t.
Példának ott a Kerepesi út, ott is csak 50-el lehetne haladni, de mivel osztott pályás 2x2 sávos út, szép hosszú és a csúcsidőket kivéve nem nagy rajta a forgalom, gyakran mennek ott az autók 80-100-al. Pedig az azon az úton nem is lenne gyors, csak egy dinamikus sebesség.
Vagy ha én egy kurva 50 köbcentis segédmotorral, a megengedett 40 helyett véletlenül 80al gurulok le a hegyről, akkor megbasznak 300ezer ft-ra?? Vicc és szánalom egyszerre ez a rendelet....

Hmmmm 2008.01.12. 13:00:19


"Példának ott a Kerepesi út, ott is csak 50-el lehetne haladni, de mivel osztott pályás 2x2 sávos út, szép hosszú és a csúcsidőket kivéve nem nagy rajta a forgalom, gyakran mennek ott az autók 80-100-al."

Talán ez (is) lehet a bajok oka, nem pedig a büntetési tétel nagysága.
Érdekes, Bécsben 50-55-el mennek, mégis zöldhullám van, piros lámpáknál alig van kocsi, senki nem akar gyorsabban menni....

zorglub 2008.01.12. 17:19:54

Anarchista 2008.01.11. 08:41:34

Fogsz te még intercity-vel hasítani a Budapest - Nyíregyháza vonalon. :)))))))))))))

istenbarma 2008.01.13. 11:54:14

"Fogsz te még intercity-vel hasítani"
Nem hinném, ha a kormány marad hamarosan azt is eladják........

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.13. 12:42:15

szerintem ez a duplázós jobb ötlet lett volna, mint amit bevezettek

Bloodeye 2008.01.14. 10:43:15


Először is meg kéne teremteni a kultúrált feltételeket a kultúrált közlekedéshez.
(Be kellene állítani normálisan a lámpákat, ésszerűbben kéne kirakni a sebességkorlátozó táblákat....etc.)


Ki kell írni, hogy mélyvíz és mindenki saját maga döntse el, hogy beugrik vagy sem.

Ha én 160nal is tudok biztonságosan közelkedni az autópályán akkor az állam feladata az, hogy alternatívát nyújtson azoknak akik nem tudnak vagy nem akarnak!


Mindenkinek el kell döntenie mielőtt elindul, hogy be tudja, akarja-e tartni ezeket a szabályokat vagy sem.

A jóval nagyobb szigorhoz viszont,jóval nagyobb szabadságot kéne adni. (pl, ha se előttem se mögöttem senki had mehessek a számomra biztonságosnak ítélt sebességel (autópályán), ha mégis felborulok , és nem volt bekötve a biztonságiövem se mert nem volt kedvem bekötni, akkor meghalok...

Amíg nem biztosított az, hogy minden egyes szabálytalankodó megkapja a jogos büntetését, addig csak egy újabb álruhába öltöztett adónemről beszélhetünk, nem pedig valódi jobbító szándékról!
süti beállítások módosítása