Morgó Giorgio

Mindennapi morgolódásaim

Friss topikok

  • Giorgio: @BuckHoward: Gratulálok a kiváló hozzászólásodhoz. (2010.09.08. 06:02) Kérdések a Fidesz szavazókhoz
  • semmicico: Túrom a netet, de kb. tied az egyetlen cikk ebben a témában. Ez azt jelenti, hogy ezt mindenki nor... (2010.07.01. 11:45) A köztisztviselők napja
  • Giorgio: @KM: Épp ezért semmi értelme... Egy szóval nem mondtam hogy ilyen helyzetben nem kellene korlátozn... (2009.01.11. 17:15) Kérdések a szmogriadóról
  • zita: Kedves G! Olyan jól hangzik! De: 1. ha tényleg élelmiszer- ruha- és egyéb utalványokat adnál pén... (2008.03.07. 10:50) Reformot! Most!
  • Csodaváró: A POSTA leginkább a dolgozóit lopja meg, hiszen szinte minimálbérért dolgoznak napi 10-12 órát a f... (2008.02.19. 23:06) Mit csinál a posta?

HTML

Fizess paraszt... Ha nem te vagy a hibás akkor is te vagy a hibás...

2010.09.30. 21:27 | Giorgio | Szólj hozzá!

Magyarország az a hely ahol akkor kell büntetést fizetned ha ártatlan vagy.

2008 áprilisában vettem egy lakást, a pinceszinten egy tárolóval együtt. Minden papírmunka rendben megvolt, egy csomagban kerültek be a papírok bankba, földhivatalba, mindenhova. Még abban az évben, azaz 2008 szeptemberében jött is levél az apehtól, tartalmazta az illeték összegét a tárolóra. Csodálkoztam is hogy a lakásé nem jön, de vártam tovább türelemmel, a tároló utáni összeget meg befizettem. Vártam-vártam, de semmi papír nem jött hónapokon keresztül.

Eltelt több mint egy év, 2009 őszén megjött az apeh folyószámalkivonata, mely szerint van kb 100 ezer forint illetéktartozásom, valamint 2008 szeptembertől-decemberig kb 5 ezer forint késedelmi kamat. Néztem bután, hiszen ezt vártam korábban, de semmi értesítés nem jött róla korábban. Az APEH ügyfélszolgálatát felhívva közölték hogy ők kiküldték egy éve a határozatot az illetékről, de a posta visszavitte "nem kereste" jelzéssel, anélkül hogy akár egy értesítőt bedobtak volna a postaládába... A magyar jogrendszer szerint ez pár nap múlva kézbesítettnek minősül, tehát ketyeg rajta a késedelmi kamat, az APEH pedig semmiféle további értesítéssel nam próbálkozik.

Miután az illeték összege nagyságrendileg stimmelt, megkérdeztem az ügyfélszolgálaton hova utaljam és nagyjából egy hónap múlva (ennyi kellett összeszedni hirtelen a pénzt) be is fizettem. A befizetést követően írtam egy kérvényt, miszerint kérem hogy tekintsenek el a késedelmi kamat összegétől, lévén eddig mindig minden adót időben befizettem, erről pedig nem tudtam és így nem is fizethettem be időben. Ezt a kérvényt tértivevényes ajánlott formában küldtem el nekik, 2009 decemberének közepén.

Vártam-vártam a választ, de csak nem sikerült nekik semmit küldeni. Márciusban-áprilisban többször érdeklődtem telefonon, a válasz mindig az volt, hogy látják a rendszerben hogy küldtem be egy kérvényt, de nem tudják mi van vele, mert "nincs kiszignálva ügyintézőre". Tudtommal 90 napos határidő alatt kellett volna válaszolniuk, ezt nem sikerült megtennniük... Több alkalommal próbálkoztam azzal hogy kapcsoljanak valakit aki tud tenni azért hogy legyen végre egy ügyintéző aki kézbe veszi az ügyet, de ez egészen augusztus végéig sikertelen volt. Addigra már persze megjött a 2009 évi folyószámla tájékoztató levél, ezen már szerepel a korábbi 5 ezer forint késedelmi kamat mellett 15 ezer forintnyi késedelmi kamat is a 2009 január-november időszakra. 

Szóval végre továbbkapcsoltak 2010 augusztus végén valamiféle vezetőhöz, aki végighallgatta a problémát, majd ígéretet tett arra, hogy megpróbál "lökni" egyet az ügyön, legyen végre gazdája az APEH-nél. Két hét türelmi időt kért, amikor ez letelt újra felhívtam. Addigra volt már gazdája az ügynek, meg is adta az ügyintéző nevét és elérhetőségeit, de azt is elmondta hogy nem látja hogy mitörténik az ügyben, mert az elektronikus rendszerükben szinte semmi nincs róla.

Másnap reggel a 2008 előtti állandó lakcímemre érkezett ajánlott levél a nevemre, melyben "érdemi vizsgálat nélkül" elutasítják a kérvényt. Indoklás: kézbesítési vélelmet (tehát azt hogy valójában sosem kaptam meg egy levelet, de jogszabály szerint mégis kézbesítettnek minősül) csak 6 hónapon belül lehet megtámadni, tehát fizessem be szépen azt a késedelmi kamatot, mely késésről egyáltalán nem tehetek.

Ahogy írtam ezt a levelet a szüleim lakcímére, saját korábbi címemre küldték, de a benne lévő papírokon már a jelenlegi lakcímem van, valamint az elmúlt két évben a folyószámlakivonatokat is a jelenlegi címemre küldték... Honnan sikerült előásni a régit?

Még egy apróság: az elutasító levélben a december ... napján érkezett kérvényemre hivatkoznak, holott ekkor ezt még fel sem adtam (ezt a tértivevény is igazolja).

Szóval a történetben mit hibázott el (eddig) az APEH?

  • az eredetileg kiküldött levél visszaérkezése után semmilyen formában nem próbált újra értesíteni a fizetési kötelezettségemről (ez lehet jogszerű, de semmiképp sem etikus!),
  • egy tavaly decemberben beérkezett kérvényre idén szeptemberben válaszol,
  • rossz dátumra hivatkozik,
  • rossz lakcímre küldi ki.

Ezek után mégis én fizessek... Akkor most Magyarország jogállam?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgogiorgio.blog.hu/api/trackback/id/tr392335731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása